Det behövs...

I brist på annat att göra bestämde jag mig för att städa huset denna eftermiddag.. Det blev inte mycket av den städningen. Först kom jag ner till köket och tog mig en titt omkring, allting verkade vara på sin plats; disken behövde inte diskas, bordet behövde inte städas, till och med vasken behövde inte rengöras. Jag gav mig vidare till nästa projekt: vardagsrummet. Men även där fann jag att dammen behövde inte dammas, smutsen behövde inte dammsugas, till och med gardinerna behövde inte bytas. Lite irriterad gick jag till det ställe där jag vet att det alltid behövde rengöras. Med munnen hängande nästan till golvet insåg jag att i badrummet behövde inte toalettstolen rengöras, plattorna behövde inte poleras, till och med shampona behövde inte ordnas.


Halvt besviken la jag mig på sängen och stirrade upp i taket, precis som jag alltid gör då jag behöver tänka. Mina tankar omvandlades snabbt till fakta då jag, med en klump i min mage, insåg att det inte är det fysiska som behöver ordning; det är mitt inre som behöver redas ut lite. Min tillit behöver ersättas och mitt hjärta behöver fixas!

Kommentarer
Postat av: Sanna

japp en sådan städdag borde alla ta tid med ibland skickar över lite positiv energi

2010-02-02 @ 20:42:54
Postat av: amela

ljubiiiim teee

2010-02-06 @ 17:34:17
URL: http://amella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

Klicka dig vidare till Bracy.se! 

RSS 2.0